tisdag 4 november 2008

Vad ska det nu va bra för?

Jaha nu är det snart slut på röstningen om vad som ska stå i denna blogg. Det är inte så många som har röstat, men det hade jag väl inte räknat med heller. Den är ju trots allt rätt nystartad och jag har väl inte riktat in mig på något som lockar en viss publik.
Inga modereportage, inget politiskt snack, inget vikt & mat snack, inge sport, inredning, musik eller ens teaterinriktat... som isåfall skulle legat närmast till hands.
Nä jag har helt enkelt skapat en rätt vanlig tråkig blogg där jag skriver av mig när jag känner för det.

Från början har jag tänkt att visst vore det roligt med en nischad blogg, om tex min teatergrupp eller bara om allt artsy fartsy jag försöker göra. Det skulle ju vara rätt vettigt att inte lämna ut en massa känslor och annat dravel då. Men ärligt talat, när är det jag helst vill skriva av mig då?
Jo det är ju när jag känner mig som en våt fläck och inte kan ta mig upp till ytan, det är ju när det hugger där inne i magen eller snurrar inne i huvudet.
För när orden tar form på pappret så händer det nåt där inne, kaos blir ordning. Tunga stenar på hjärtat bli lätta moln och så kan jag gå vidare med dagen.
När jag har plugg upp till öronen och inte tid för att bry mig om mig själv eller andra så mycket som jag vill det är då som ventilen behövs. För de är då alla små problem kan bli för stora och ta upp all välbehövlig hjärnkapacitet.
Ingen av era röster har hittils gått till dagens låt och det är förståeligt eftersom det kan vara rätt trist att bara se en låttext och inte nåt som jag har skrivit själv, men ni vet ju själva hur det är när en låt sätter ord på något man för tillfället tänker på. Ibland kan det bara vara ett enda ord i texten som får mig att reagera. Men för att inte gå miste om något så har jag lagt upp hela texterna och ibland ett videoklipp. Jag får se hur det blir i fortsättningen, men vad jag tänkt komma till är att den här bloggen kom till för att JAG behövde den och därför kommer jag att fortsätta göra som JAG vill. Jag kan lyssna på förslag det är Navel-Nadja ett fint bevis på, för jag vill ju ändå att ni skall älska mig! ;)

Så oavsett vad resultatet säger så kommer jag:
1. Skriva känslodrypande texter som får er att undra hur jag egentligen mår...
2. Lägga upp bilder som får er att undra om jag egentligen är riktigt klok!
3. Ställa dagens fråga, för den som aldrig frågar något får ingenting veta.
4. Försöka skicka in lite glada texter för kom igen katten det svänger ju!
5. Lägga in dagens låt!

Och här kommer dagens!
Från svunna tider...
Det är fritt att tolka varför jag valt just denna låt!

Köttgrottorna - Älska mig

Jag förutsätter att ni är bra på svenska så jag skriver inte ut någon låttext utan gå dit o lyssna nu för sjutton gubbar!

Med kärlek /Er älskade Kattis

6 kommentarer:

Anonym sa...

men, eller hur... så är det ju, eller?
Jag menar, är det inte det vi alla vill..att bli älskade!?
eller så kan man ju göra en mer djupgående analys av låttexten och se den som ett tecken i det moderna samhällets omvandlingar...(haha..?)
eller
så skiter vi i analysen och håller med köttgrottorna?
eller ser det som lite väl egocentriskt..? inte vet jag
Förresten, vilket namn... "köttgrottorna".. isch

puss och kram

/ Emma

Perny sa...

Jag förstår ditt dilemma och förstår din aktion utifrån svaren. Jag kände inte att det fanns något bra att rösta på för det jag vill höra är just det du säger, jag vill höra catice, jag vill höra vad du vill säga och ur du vill säga det. Om inte en låttext är just det jag vill läsa den dag du lägger upp det så är det mitt val att skita i att läsa den.

Jag har själv gjort lite undersökningar och kommit fram till att jag kommer nog ändå inte bli styrd, precis som du, för att bara skriva om min vikt (som är det som de flesta vill läsa om) skulle tråka ihjäl mig själv.

Jag gillar din blogg som den är, jag vill se hur stört du är på bilderna jag vill höra hur träligt du mår för att kontra det med hur bra allt är när det väl är bra.

Keep going strong bruden!

Emanuel Blume sa...

Det där med vad man egentligen ska skriva om på sin blogg är en väldigt bra fråga. Jag bestämde mig för när jag började att jag inte skulle ta in några personliga känslor, men det gick väl sådär. Egentligen blir det väl väldigt tråkigt att inte ha det. Det gäller väl att hitta en bra balans, men det tycker jag du verkar ha.

Och du ägde mig totalt med det där med quisslingarna, nåt så välriktakt q-ord har jag nog aldrig upplevt nånsin...

Anonym sa...

Tycker om din blogg och tycker att den har ett bra innhåll...
Som du vet är jag inte särskilt välorienterad i bloggvärlden..men..
Det jag gillar är att den visar Dig på flera sätt.. dina tankar, reflektioner, ditt skapande..
Visst blir en blogg troligtvis ganska personlig, men tycker att det jag sett på din blogg är personligt på ett bra sätt.. Jag tycker om dig som person och vill gärna se mer av dig .. både på bloggen och "live" :)

Kram / Emma

Katrina sa...

Visst skriver man blogg för sin egen skull. :) Och det tycker jag du ska fortsätta göra. Tycker det e trevligt med alla galna bilder du lägger upp. :)

catice sa...

Hehe även om inte låten handlar om att egotrippa för mig så är det väl en liten egotripp att få så fina rara kommentarer av er alla. Kul att ni gillar min blogg. Jag får väl se till att finnas kvar här då :) Röstningens resultat blev iallafall flest röster på bilder och vanliga inlägg och som sagt inga röster på dagens låt. men det kommer ändå, var så säkra!

Perny: Du är en av de ärligaste människorna jag vet och det är därför jag gillar att läsa allt du skriver.

Emanuel: Jag gillar dina poetiskta inlägg och blir klart glad av att höra när jag lyckats imponera med ett sketet q-ord när jag inte är någon stark poet själv.

Kattis: Det är spännande o följa allt som händer i ditt liv just nu och det har alltid hänt nåt nytt. :)Och det är alltid lika kul o se vad andra Kattisar skapar :)

Emma: Skulle vara spännande och se vad du skulle skriva i en blogg. *kramar till alla*