måndag 24 november 2008

Jobbansökningar!

I fredags fick jag äntligen besked av förskolan jag sökt jobb hos. Det blev tyvärr ett nej, men det stod också mellan mig som snart är nyutexad och en kvinna med 26års erfarenhet och med de kunskaper de som arbetslag saknade. Så jag erkänner mig besegrad med nöje. Jag verkar ju ha stått mig rätt bra ändå mot resterande sökande! :)
Föreståndaren ville dessutom skicka vidare mig till att söka andra jobb på I ur och skur förskolor, så hon tyckte nog jag var bra :)
Så imorgon tar jag nya tag och tar kontakt med en skola så fort jag vaknat!
Vilket dock kan bli lite sent... jag har ju som synes lite problem med min sömn... klockan börjar krypa närmare halv fem nu och jag har ännu inte slutit ögonen. Knappt ens gäspat. Hmmm bara att skriva ordet eller nämna det högt brukar ju få mig att börja. Jag kanske ska skriva det gång på gång tills jag somnar...
Gäsp, gäspa, gäspade, gärspat, gäspar, gäspning, Gäääääääääääääääääääääääääääääsp!
Det börjar funka!
Gonatt!

3 kommentarer:

Perny sa...

Fasen! Det funkar ju på mig med, tror du inte jag börjar gäspa när jag läser ditt inläggs gäspingar :D

Katrina sa...

Ey! Jag har (lite sent eller inte?!) antagit utmaningen o resultatet finns på min blogg. So long!

Emma sa...

Synd att du inte fick jobbet...
men, du ÄR ju bra :)
så självklart kommer du snart att få ett jobb som passar dig, är helt övertygad om det!

Hoppas du sov lite i allafall...själv har jag problem åt andra hållet..
vaknar fullkomligt onödigt tidigt :S