måndag 8 december 2008

Egokickar!

Jag är hög... På egokickar!

De senaste veckorna har jag haft det riktigt bra faktiskt... om man bortser från hur det går med c-uppsatsen kanske! Det har varit en hel del fest och firande och mer är på gång... det kan vara därför det går lite trögt med att skriva...
Nåja!


Nu är det iallafall så här att i tisdags fick jag jobb!!!!

Jag är hur lycklig som helst!

Det är på ett ställe jag verkligen ville komma till också, jag har tänkt på det flera gånger under min utbildning att jag skulle försöka få till en VFU-plats där eller så. Och så får jag jobb där, hur bra kan det bli?
Var där o hälsade på i fredags, det var jättetrevlig personal och det märks att de verkligen är ute mycket, för inne var det nog lite kaos :D
Men det gillar jag, det kändes på nåt sätt hemtrevligt, som att de verkligen jobbar på det där stället. Full rulle hela dagarna! Det ska bli så kul att få börja jobba! 100% och fast tjänst(först provanställning förståss) på bara två ansökningar, jag kan inte ens fatta hur lyckligt lottad jag är!

Så det känns verkligen som en riktig egokick!

Det första jobbet jag sökte lät ju också som att de egentligen kunde ha anställt mig också, bara de hade haft plats för en till, så jag ringde upp för att tacka för att de tipsat mig om tjänsten jag fick och de blev jätteglada och sa att vi då kommer att träffas en massa eftersom de nätverkar med min arbetsplats!

För att fira mitt nya jobb gick jag ut och åt Libanesiskt i Karlstad i onsdags och i Fredags gick jag ut och åt sushi plus lyssnade på min trubadurande vän efteråt. Två riktiga toppenkvällar, med ordentlig mys och lyxstämning! Tisdagen hann jag också med att åka ut till A och E's nya fina hus. De hade fått det riktigt mysigt trots att de bott där bara några dagar!


Men roligast har jag nog haft de kvällar som egentligen inte alls handlat om att fira mig, utan att bara gå ut o ha roligt med vänner. Igår var verkligen en sån superhärlig kväll, med god mat och gott sällskap och en hel del dans! Och för någon vecka sen så var det Rockabillyfest och ojojoj vad trevligt det var!

Jag blir så glad för jag har fått så mycket komplimanger på sistone! Kanske för att jag var så jäkla het som rockabilly i och för sig. Men det är inte bara för de bilderna som jag fått komplimanger... men jag lägger upp en här en då, bara för att stoltsera lite!



Jag menar egokickar är ju bäst!


Jag är så glad just nu, ja nästan lite hög! Och varför, jo för att jag spår en ljus framtid, och för att jag har så fantastiskt underbara vänner! Jag älskar er verkligen allihopa och är lycklig för att ni finns i mitt liv!



Tiddelidam tiddelidej o tjohej!

5 kommentarer:

Emma sa...

Åh...:) Jag blir lycklig när jag läser det du skriver!!

(är sjuk och behöver lite energi...)

Det är så härligt att du får bra saker i ditt liv :D

och Ja, egokickar är sköna...

Är så glad för dig :)!!

KRAM

Ulrika sa...

ÅH! Vad roligt!!!!! STORT grattis!!!! och inget har du berättat? Din buse. Grattis igen!!!!!
Tusen kramar

Anonym sa...

GRATULERAR /alex orkarinte logga in

catice sa...

Haha Nää Ulrika, jag tänkte ju tala om det för dig på festen! Men du kom ju inte, så sen glömde jag det... Nu ska jag gå ner och skriva på papprena!!! :)

Anonym sa...

Du var het som rockabilly! Snygga håret liksom. Bra inlägg :)