tisdag 21 oktober 2008

Kreativitet, fantasi och improvisation!

Det är vad det handlar om varje söndagskväll för mig. Min fina lilla grupp Focus med K jobbar på för fullt nu och vi har äntligen bestämt temat för vår kommande improvisationsföreställning! Det känns så skönt!! Söndagens rep var nog ett av de roligaste hittills! Jag vek mig dubbelt av skrattattacker och kommer nog fortsätta småfnissa åt minnena så fort de ploppar upp. Jag tror alla gick nöjda därifrån, med känslan av att vi varit kreativa och att kvällens idéer bara gett oss mer spelutrymme för ännu fler kreativa idéer! Hurra för oss!

Hurra för mig och min uppsatskamrat också! För där har vi också lyckats vara kreativa, fantasifulla och improviserat med det material vi har. Vi har äntligen börjat utforma ett syfte och frågor som känns vettiga och just det... bäddar för ännu fler goda kreativa idéer!

Igår var också en dag fylld av kreativitet och improvisation. Vi har anordnat tjejkvällar på fritidsgården några måndagskvällar nu, med varierande resultat. Någon gång har vi stått helt utan tjejer så den här gången hade vi inte lika höga förväntningar, men plötsligt rullade de in, en efter en. Flera utav dem var dessutom på gården för första gången! Så jag och min kollega satte igång direkt med kvällens tema SPA-kväll! Vi delade ut avokados, gurkor havregryn mm och så började vi göra ansiktsmasker. Det var riktigt kul och gurksaften tror jag var den mest lyckade skönhetsprodukten. Sen körde vi ett kort yogapass. Kanske inte lika fridfullt som det borde vara eftersom några nyfikna pojkar hade upptäckt tjejerna genom fönstret och genast bröt det ut ett våldsamt fnittrande. Men trots att lokalerna inte var så lämpliga (klassrum med extremskitigt golv) och våra kläder inte var ämnade för ändamålet och att vi inte fick vara helt i fred. Så fortsatte vi och det gick fin fint. Sen var det dags för lite massage. Det var länge sen jag instruerade i massage och jag önskar att jag vore bättre, alltså visste mer om kroppen och så. Men det gick fint och tjejerna var jätteglada över kvällen när de gick.

Så här sitter jag och skriver i min blogg, det vill säga... här sitter jag och försöker vara kreativ, fantasifull och improviserar för fullt och jag undrar om inte allt egentligen går ut på just det? Åtminstone det mesta i mitt liv.

/Kattis -Fantasifull och kreativ improvisatör och förhoppningsvis inspiratör.

Inga kommentarer: