onsdag 29 oktober 2008

Den där känslan

Där...
Precis under bröstet strax ovanför magen sitter den...
den där känslan...

Känslan av vaddå?
Vad är det?
Vad vill den mig?
Vad vill den säga?

Skynda dig!
Gör inte bort dig nu!
Gör inte fel!
Lata dig inte!
Ta dig tid att slappna av annars går du in i väggen!
Jobba på annars hinner du aldrig!
Du måste göra det här nu för annars går det åt helvete!
Glöm inte bort vad du ska göra nu!
Har du glömt bort vad du ska göra?
Varför sitter du bara där?
Varför kan du inte göra nåt vettigt?
Varför kan du inte skriva nåt bra?
Vad är det du tänker på?
Kärleken?
Tror du att den finns?
Tror du att den är till för dig?
Nä du inte nu, det hinner du inte med!
Du blir ju bara bränd, sluta tänk!
Vaddå blir du lessen nu?
Du ger dig ju själv in i leken då får du tåla att bli lite bränd i kanten!
Gå o lägg dig!
Sitt uppe lite till så du får nåt gjort!
Sov nu så du vaknar tidigt och får någonting gjort!
Du ser för jäklig ut, har du inte sovit?
Snart är det helg då får du vila!
Snart är det helg då är det fest!
Snart är det helg då får du ligga i så du hinner i kapp!

Är det konstigt att jag bara vill försvinna?

4 kommentarer:

Alex sa...

hörru kattis, coola ner nu. sätt av tider när du pluggar. inte mer än 8 timmar (inkl en timmes matrast och några korta raster) om dagen. strukturera upp det så. och ring om du får panik. prata. och få det ur kroppen.kram

Elin sa...

Katt-is, hoppas du är rädd om dig själv och tar hand om dig.

catice sa...

Mina söta vänner!
Hade det inte varit för att sånna som ni två fanns och hade det inte varit för att jag faktiskt skriver av mig ibland så hade jag ju mått mycket värre. Diciplin och struktur har aldrig varit min starka sida Alex. Men jag tackar för påminnelsen om hur jag borde göra... Elin du får också se till att ta hand om dig! Inga snorspår på kudden!!
*kram*

Elin sa...

Kattis! Du svarar på kommentarer! Det här måste vi fira!!! Jag återkommer när jag har kommit på hur.