söndag 9 november 2008

Smycken

Tjo!


Just nu är jag en glad liten flicka som upptäckt den nya pärlbutiken på väster!
Lite är det nästan som när man var liten och skulle köpa lösviktsgodis. Skillnaden är väl att man får plocka helt själv. Alltså med lösvikt menar jag då man hade godis i olika fack där några kostade 1kr, 50öre eller 10öre osv. Så plockade expediten i godisarna en efter en.
Här var det alltså pärlor och man fick plocka i själv i små plastpåsar och skriva på hur många man plockat för tex. 1kr.


Många pärlor blev det och mycket smycken har det blivit på sistone, redan innan prälbutiken dök upp i min värld. Så jag tänkte lägga upp lite bilder på lite blandade smycken jag gjort.

De må vara något suddiga och färgerna syns inte så bra, men de är fina tycker jag.
















Halsband och armband ljusblå pärlor, örhängen ljusrosa.















Kul fotlänk och väldigt söta lila örhängen med pärlor från Elin och pärlbutiken.















Blått pärlhalsband och örhängen med snurrad ståltråd.















Paljetter! Och riktigt kattis-lila pärlhalsband, går knappast att ge färgen rättvisa på fotot.















Grön röra av fyra halsband och ett armband.

















Lila örhängen och styvt halsband med väldigt fina gröna glaspärlor.





















Studentpresent till kusinbarnet. Blått pärlarmband och örhängen plus halsband som var riktigt pyssligt att länka ihop och pilla med.

Just nu sitter jag och klipper isär gammla skräpsmycken som ska bli nya fina smycken. Men av de jag visat är det inga som ligger risigt till... isåfall den gröna röran kanske... för jag använder dem aldrig. Kanske finns nån annan där ute som vill ha dem?
Det var allt för nu!


4 kommentarer:

Katrina sa...

Jättefina smycken!! :) Man blir alldeles glaad. Speciellt de gröna sakerna, men då gillar jag ju grönt oxå. :P Det finns en väldigt trevlig pärlbutik i Sthlm jag besökte mkt för ngr år sen när jag var inne på pärlor, och de hade också så man kunde plocka sådär. Den heter Pärlshopen och ligger i Sturegallerian. http://www.sturegallerian.se/Store.aspx?mId=10&storeId=64 Jag ska förmodligen ha en extra praktikvecka i Örebro snart.. men oavsett så får vi absolut fika nån dag. Jag bor i Sörmland, vet du, inte i Närke. ;) Men nästa vecka har jag studievecka i Sthlm.

Alex sa...

fina smycken! önskade att jag använde smycken mer än va jag gör. det brukar liksom glömmas bort. Det är ju så fint.

catice sa...

Härligt Kattis då kanske du vill ha nåt av dem ;) Jag tor inte jag kommer använda dem. Annars får du komma hit på fikan och göra ett eget smycke :)
säg till vilka dagar du kommer vara här!

Anonym sa...

Oj Kattis...
Du är verkligen en skapande människa och du gör fina grejer :)
hm..mina egna smycken liknar mer såna som barnen på förskolan gör i mängder (därmed inte sagt att barnen på något sätt gör dåliga smycken..) men vad jag menar är att det är nog en viss skillnad..asch du fattar..?
Fina är de i alla fall...

kram / Emma